Politique

Concilie Nibigira entre dans la danse : elle est, affirme-t-elle, à la tête de l’Uprona

11/02/2014 Edouard Madirisha 87
Concilie Nibigira lors du congres de Gitega ©Iwacu
Concilie Nibigira lors du congrès de Gitega ©Iwacu

On ne sait plus finalement où donner de la tête dans le désormais feuilleton Uprona : Concilie Nibigira, adjointe de Bonaventure Niyoyankana à la tête du parti entre 2009 et 2012 vient de signifier au ministre de l’Intérieur une lettre dans laquelle elle se dit à la tête de l’Uprona.
D’après Mme Nibigira, étant suppléant directe de M. Niyoyankana durant cette période, elle prend automatiquement la place de ce dernier en cas de désistement. Par ailleurs, elle considère que le Comité central qui l’a suspendue le 3 février dernier ne s’était pas légalement réuni.

L’annonce a été faite lors de l’émission Kabizi il y a quelques minutes, alors que notre confrère de la RPA Serges Nibizi accueillait le porte-parole du Cndd-Fdd. “J’apprends la nouvelle ici même”, a réagi  Onésime Nduwimana à chaud. Avant d’ajouter : “Cette annonce résulte des manipulations des gens qui poussent Concilie Nibigira en lui promettant que le Cndd-Fdd est derrière elle, comme ce fut pour Niyoyankana”, signalant par ailleurs que “les consultations entre nos partis étaient déjà enclenchées” en vue du retour de l’Uprona au gouvernement.

Pour rappel, Concilie Nibigira avait été suspendue du parti pour six mois par le Comité central de l’Uprona, de même que Bonaventure Niyoyankana et Gaston Sindimwo.

Forum des lecteurs d'Iwacu

87 réactions
  1. snrfbvlwohypfjpaiztruxnkngacqi

  2. nhihqhvnfvrllolyabppvfuqucicow

  3. Joe

    Mbe muzovuga nabi gushika ryari???

  4. Nana Kofi Akoto Ghartey

    Visiblement la Presidence de l’UPRONA doit etre super juteuse. Ou le pouvoir en place joue en sous main pour chercher a imposer un nouveau fantoche. Well, sans la voie des upronistes eux meme ca va etre difficile.

  5. Kamikazi

    Minable. Vous controlez l’appareil judiciaire depuis bientot 10 ans. Qu’avez-vous fait pour ces bapfakazi n’impfuvyi? Des larmes de crocos. Votre recette est périmée.

  6. nzobandora

    Juste pour ajouter que certains ont un fait un deal avec les DD notamment Niyoyankana,Gaston et Concilie (sous le parrainage de Sinunguruza et Martin) sont en faite redevables à l’egard de ceux qui leur ont donné quelques chose.Amahera bariye azobakora mugabo ntaco bizomara atari gukomeza uprona

  7. Caraziwe Pierre

    Uburundi bugeze aho umwansi ashaka kabisa kubona uriya mudamu yiyumvira gusambura Uprona nuko ubukene budukikije imbere ninyuma nawe yiyumvirako ivyo niyoyankana yaronse nawe Nduwimana abimuha ariko nibazako na Edouard ubu atokubahuka kuko ivyo akora birateye isoni muravye nibiriko biradushikira nibazako ari résultat mbi cane kuvyo dukorera imana.

  8. jean

    Merci beaucoup cher M.de votre franc parlant et de toutes ces vérités que vous venez de nous dire! En Kirundi on dit:” ikibwigwa nicumva icerekwa n’ikibona”! Uwumva niyumv! La société burundaise a besoin de gens comme vous qui font partagé leurs expériences, ne dit-on pas en kirundi:” uravya so ukamenya umugani wa sokuru”!
    Merci!!!

  9. Marianne Cumvi

    Conformement au jugement rendu par la cour administrative, apres le desistement de Niyoyankana, Concilie dirige provisoirement le Parti en attendant la tenue d’un autre congres(de repechage comme le recent a ete juge illegal).
    Le probleme est que le Comite Central reconnu et par la Cour et par Nduwimana l’a suspendue.
    Si il l’a fait a travers une reunion irreguliere, il faut alors le faire regulierement. De toutes les facons le comite central ne va pas positivement la menager.
    Elle a perdu la tete et cela ne l’honore pas comme une mere et comme ancienne ministre.
    Le monde doit certainement nous abserver avec mepris.

  10. Ndayiragije Côme

    ^Le commentaire le plus long depuis la création du journal Iwacu!

  11. nzobandora

    La verité est entrain d’apparaitre et les vrais saboteurs et ventriotes sortent petit à petit de leurs cachettes.
    Le problème vient des personnes qui ne se retrouvent pas dans la réunification du parti à savoir sinunguruza,martin,gaston ,concilie et un ou deux personnes mais toute facon ils ne sont pas beaucoup.Ils savent bien que meme pour les elections des nyumbakumi ils ne seront sans doute pas sur les listes.Alors maintenant ils font tout (meme comploter avec le parti au pouvoir) pour maitriser la presidence du parti dans le seul but d’etre sur les listes de 2015.Malheureusement pour eux le temps de cender le parti en groupes n’est à mon avis plus possible (du moins avant de voir les decus des elections de 2015) car ils sont tellement minoritaires avec aucune force derriere eux.
    J’espère seulement que Nduwimana ne fera plus la meme erreur en confirmant Concilie car cela ne ferait que renforcer encore plus l’UPRONA et à ce moment nous serons bien obliger de confirmer qu’il est lui meme urponiste car ce parti etait parti pour ne rien avoir en 2015 mais grace à lui ce parti est entrain de faire un retour extraordinaire sur le terrain meme les autres partis se font actuellement du soucis et ne le cachent pas.
    La mise à l’ecart des saboteurs et virus dans ce parti qui avait tant decu par le passé et avec la contribution indirect de nduwimana ne fera que renforcer ce parti et l’issu des l’elections de 2015 sera autre que celle prevue.Pour moi,la confirmation de Concilie sera une preuve que le CNDD -FDD ne veut plus travailler avec l’UPRONA et l’UPRONA devrait logiquement à ce moment faire un croix definitivement sur la participation au gouvernement et comme cela ils ne seront plus taxés de partenaire dans la confection et l’approbation des lois suicidaires pour la nation

  12. moi

    mushingantahe!!hahahaha” Nos vaillants leaders Nditije et Busokoza sont en clandestinité depuis 10 JOURS, privés de leur liberté, de leurs familles, ” ninde yababujije kwidegemvya ko bashaze kwerekana kwibintu bikomeye, uko banyegeye niko bazonyeguruka bamaramara, ivyamaraso navyo , niwaba utarumwana uri ikijuju, mbe abapfakazi bose nimpfuvyi za 72 wibaza ko bibagiye ivyabaye ? urubahuka.

  13. upros

    Merci mushingantahe

  14. Mushingantahe

    1. Onesime Nduwimana disait à l’emission Kabizi-RPA d’aujourd,hui que le CNDD-FDD discutera avec tous les “mirwi” (groupes de l’Uprona qui n’existent que dans sa tête) pour sortir de la crise institutionnelle. Il est meme allé jusqu’à citer des noms qu’ils approcheront comme Sinunguruza, Martin, etc. C’est peut-etre ca qui a remonté Mme C. Nibigira. Bonne chance Mme. Mais….
    2. Un rappel a vous tous dames et messieurs à la recherche d’une célebrité manquée: nos TROIS braves ministres ont perdu leurs postes pour defendre les valeurs chères à l’Uprona. Ne vous précipitez donc pas trop à prendre leurs places. Birunze biharuye!
    3. Nos vaillants leaders Nditije et Busokoza sont en clandestinité depuis 10 JOURS, privés de leur liberté, de leurs familles, pour avoir osé tenir tête à un pouvoir arrogant qui se voit inamovible.
    4. Pendant ce temps, c’est la recréation chez vous. Des gens qui sortent de nulle part parmi vous s’auto-proclament leaders des ailes de je ne sais quoi. La recréation doit s’arrêter. L’Uprona connaît ses leaders. Soit vous êtes avec nous, soit vous étes avec l’ennemi (politique). Choisissez votre camp rapidement. Ca a trop duré!
    5. Aux DDs: Nous connaissons votre strategie: (a) provoquer une radicalisation suivie d’une scission au sein de l’Uprona et (b) entretenir le feu, comme vous le faites aux FNLs. Cira birarura! La margarine ne prendra pas.
    6. Laissez-moi vous dire ceci: L’Uprona réunifié n’est pas un parti de badots à la recherche des faveurs du pouvoir. Distribuez vos biscuits aux indigents, pas à nous. Occupez-vous de vos propres problemes. Ca va tres mal dans votre propre camp. Le tres courageux Directeur de la RPA dediait son emission d’hier sur la crise institutionnelle a votre compagnon de lutte Radjabu qui broit le noir a Mpimba depuis bientot 7 ans. Attendez-vous à un torrent politique (ISEGENYA) dans vos rangs.
    7. Le geste historique posé par Bernard Busokoza a eu un écho planétaire insoupconné. Le mouvement est irréversible.
    8. Il y a beaucoup de Burundais dont moi-même qui sommes membres de l’Uprona et/ou de ses mouvements intégrés (UFB, JRR) depuis les années 77. Le geste de Busokoza est l’incarnation des CONVICTIONS de notre génération.
    9. Nous voilà de retour pour restaurer l’honneur au parti de Rwagasore.
    10. Nos enfants, neveux et nièces, cousins et cousines, amis et partenaires, comprennent désormais, à travers ce geste héroïque de Busokoza, les raisons du combat de leurs parents et de leurs aînés. L’appel est plus qu’entendu. Nous n’avons jamais été aussi fiers d’etre Upronistes.
    11. Le CNDD-FDD a donc un choix: arrêter le forcing (sur les trois dossiers connus) ou en gérer les consequences. Le Jour J reste inchangé. Ces dossiers sont au Parlement. Nous veillons.
    Ne nous distrayez donc pas avec vos de postes au gouvernement ou bruits sur une crise institutionnelle. Vous l’avez créée. Gerez-la.
    12. Une mise au point pour conclure:
    A ceux qui caressent la FIBRE ETHNIQUE pour s’attirer la sympathie des électeurs: c’est votre droit (mais n’oubliez pas que vous chassez sur le même terrain que d’autres, dont des prisonniers!).
    13. Seulement, sachez qu’en ce qui nous concerne, le parti Uprona et ses leaders n’ont aucun contentieux de sang avec qui que ce soit et nous n’avons à nous justifier devant PERSONNE, personne alors! Lorsqu’une JUSTICE crédible sera enfin restaurée (ce pour quoi nous nous battons aujourd,hui), nous serons les PREMIERS à exiger que la VERITE eclate au grand jour et que les COUPABLES DE TOUS BORDS répondent de LEURS ACTES.
    14. Nous refusons la CONSECRATION DU CRIME au MOTIF DE RECONCILIATION. LE TRIBUNAL PENAL de la CVR est une nécessité ABSOLUE. On ne négociera pas la-dessus.
    A vos labos de scénariser vos voies de sortie.

  15. Ndarusanze

    Tu es entrain de rever. Continue à rever tandis que les autres sont au travail en construisant les écoles, les Hopitaux, les routes, etc.

  16. charite

    Wibaza ko uyo mudamu hari ikintu de speciale arusha Niyoyankana? jewe ndategwa agahinda nabatwara uburundi aho kurondera uburyo nubwenge bwo gukora ivyo gukingi abarundi nivyabo barazwa ishinga ninda zabo. Jewe ibintu bimaze imisi bishikira Uburundi ntaho nari bwabibo rimwenarimwe nibaza ko ishavu gy’Imana riri kwiziriringa ababa dd nibarabe bagabanye amaranso ariko araseseka kubwabo ivyo bakora biriko bisesema Imana. madame nukuri uraduteje isoni twebwe abadame bagenzawe twari dukwiye kuguharira ivomo.

  17. Tuzobatsinda

    Ayo ma jeux muriko muratamwo votre temps, que vous les redirigiez dans la cour de récréation du Kumugumya mu kure muri Gvt Nkurunziza. Nta Communauté internationale izobafasha gukora coup d’État au moment où il n’y a pas de massacres Tutsi au Burundi kandi nta muhutu ari prêt yokwicana kurya mwagira kera mugitwara, soyez-en rassurés. À 2015 alors!!!

  18. Fils de l'homme

    Moi je pense que la madame joue très bien sa dernière carte. Kuko najewe a sa place nibaza yuko nogira uko nyene. J’explique:
    1. Politiquement, elle est morte.
    2. Nimba Niyoyankana yariye amahera yose atamuhaye iminsi iri mbere yobaho gute?
    3. Canke nimba ba nditije Charles n’abandi badasigana bashizeho pression kuri Niyoyankana bakamwibaga aca yibaza yuko wewe bamugaye, kandi murazi neza combien toute femme yanka akagaye; ou bien nimba bamuhaye Niyoyankana mahera yandi (UPRONA) ngo abihebe (une possibilité à ne pas exclure) hama ntayahe abo bari basangiye umugambi, abandi ntibashobora kuvyemera kuko le fait que Bonaventure yasotse publiquement wewe araca fise en peu d’avenir muri politique mais bobo bapfuye (politiquement).

    N’ico gituma muri position barimwo bobo (concile et compagnie) atayindi choix bafise atariyo kugira bras de fer….
    En terminant je vous dit, non je vous demande de faire bien attention car elle, Elle n’a rien à perdre. Il faut toujour faire attention uriko uragira combat numuntu qui n’a pas grand chose à perdre.
    Wait adn see!!!!!!…

  19. Prosper

    Quel saboteur pousse cette dame au suicide politique? Il s’ agit bel et bien de quelqu’ un qui veut saboter les efforts du CNDD FDD visant à trouver un compromis avec l’ UPRONA. Quoi qu’ il arrive l’ entrée tardive dans la danse de cette dame est contre les intérêts de notre gouvernement. Nous combattrons ce sabotage même s’ il vient de l’ intérieur de notre parti. Nous saurons aussi s’ il s’ agit d’ une tactique du parti UPRONA pour faire pourrir la situation.

  20. keza

    Uyu mumome rero yitwa concilie, twewe abagabo turamuzi aryosha ikiyago kandi nijambo, none mufise ingorane nki, twebwe twovuga ko ari umukecuru, kuko nitwe twamukecuje, none namwe bite? Hari uwuramusaba ijambo, canke hari uwo araha ijambo, muhe amahoro, impanuro nziza rero twama twazimuhaye, kandi nawe arazikunda,

  21. mafaranga

    Quand Niyoyankana a demissionné il avancé qu’il a consulté les spécialistes en droit administratif et que malheureusement il a constaté que le Mininter l’a induit en erreur et a reconnu la décision du 1er Vice-président.
    None uwo wewe yahanuje nde ko ejo yarikumwe na Niyoyankana na gaston Sindimwo?
    Nafate micro,yegere abamenyesha makuru adusigurire ido n’ido ukungene muri Uprona umuntu wese asigaye yikangura akiyita umukuru w’umugambwe!!!!!

  22. Coldman'Zi

    UPRONA yarasokoye muri SENTARE urubanza rw’amatati yari hagati yabo
    “Alors on danse”
    Samandari yagiye i Bwami bamuzimana imvuzo. Umwami amugendeye, Samandari amuzimana imvuzo. Incoreke n’abandi bashingantahe n’ibimaramare n’ubwoba, babaza Samandari igituma yazimanye imvuzo Umwami, na we yishur’ati:”Nabonye i bwami mwanzimanye imvuzo, nibaza ko ari zo yikundira”. Rero ibiriko biba muri UPRONA n’uko kwiyadukiza k’uwo “mupfasoni” Nibigira Concilie, ntibitangaje kuko ni vyo yakuze abona, peut-etre kuva kuri Micombero. Ni ukumutegera kuko ashobora kuba atazi ko vyataye igihe. Gerageze mumutahure munamukebure ntibihave bihekura banarugo nk’iyo mvura y’isegenya iherutse canke binahitane Edouard Nduwimana. Binasubiye, IMPORONA ni wajanja.

  23. Vuvuzela

    Mbega nta deuil tugira kuri iyi site apres la catastrophe qui vient de s’abattre chez nous?!

  24. PEACE

    Mupfaso, ngira ntuba i burundi canke ntiwumviriza neza. “Abadacikana” uhora ucumva co ngira, hanyuma iyo havurwa Uprona , benshi bavuga ngo babatama…. Kwitwa “Mutama/Mukecuru” ukuze n”iteka (ntibikunda ko bose baguma ari aba jeunes malheureusement…), ikigayitse niyo ukora amakosa nk’abana…. kandi imvi zerekana ko wahumuye kera!!! Gushira inda imbere utanguye gusaza n’ibara, n’akayabagu kaba gatanguye kugabanuka!!!!

  25. Imvugo yawe niyo guteranya gusa. Uprona n’Umugambwe wamye urimwo abahutu n’abatutsi. Ingingo yafashe Consilie ntiyayifashed kuko ar’umuhudukazi, na Niyoyankana yari yagize gutryo ar’umututsi.
    Ariko iyo nzira yafashe ntaho izomushikana, vyiza yokwigarura hakiri kare ntahave agwa mumitego ya CNDD-FDD. Ingingo yo kumuhagarika ni imfatakibanza, yisiguye akerekana aho yihenze ntankeka ko yogirirwa imbabazi, ariko ibi bije bikwirikira ingingo y’ukumuhagarika ikiringo c’amezi atandatu bishobora gutuma ibihano bikomera. Nahitemwo kimwe, ahitemwo neza. Umugambwe w’abagasigana wariko uraja munzira yo kwiyunga, ntawubere intambamyi, nimba akiwemera.

  26. Mugunza

    Ejo nanje nzoja kwiradiyo muze munshigikire naje naho ntahorana umugambwe uwo we uprona nzowihagira!

  27. Mugunza

    @Umuphasoni
    Uvuga umupfasoni? Erega bibaza ko kuba umujecuru ari igitutsi! Naho ntibamenye ko abagifise banyina boba bariko bibaza ko babaye igitutsi?

  28. Mugabo

    Muphasoni wiyise Umuphasoni, none tuvuze ko madame Concilia ari umukecuru tuba tubeshe?.
    Tout en respectant ses idées, c’est une très veille dame, quand-même disons-nous la vérité.
    Bisubiye, naho tutovugako ari umukecuru, abantu bamaze kumubona najewe ndimwo turaziko ari umukecuru, kandi n’umukecuru w’ijambo adatinya urukamvye, adatamikwa ijambo.

    Madame « Umuphasone » je vous en prie, je ne sais pas si vous êtes encore une jeune fille ou une veille femme ; mais quand vous attendrez cette âge là d’être appelée « Umukecuru », soyez en fière parce que : 1-c’est un titre honorifique. 2-c’est par la volonté de Dieu que quelqu’une atteigne cette âge là pour être appelé umukecuru. Vous le savez, comme on ne peut pas appeler une jeune fille de 20-30 ans « Umukecuru »; de même, on ne peut pas appeler une veille femme de 60-70 ans umuyabaga.

  29. Vuvuzela

    Bakwise Mutama baba bagusoneye.

  30. JP-K

    La pauvre dame a un déficit d’attention. Elle sent le besoin qu’on parle d’elle aussi. C’est malheureux: ce problème psychologique peut conduire à la dépression.

    Politiquement, Nduwimana Onésime vient de couper l’herbe sous les pieds de Nduwi-ministre et le jeune garçon Nyamitwe. Le nouveau feuilleton vient de mourir dès sa naissance ! Merci quand même à Onésime.

  31. Bingoye

    Point n’est besoin d’étouffer encore ce feuilleton uproniste qui refait surface dans toute sa vigueur, car il faut cette fois-ci connaître à fond la portée de cet entêtement politique uproniste qui cache apparemment bien de visées sensées nuire à la destinée de notre mère Patrie! Laissez alors cette Dame uproniste jouer ses dernières cartes pour que nous puissions exactement situer la part de responsabilité de ce principal parti politique Tutsi à contrecarrer la mise en branle de la DÉMOCRATIE se réapproprié par le parti Cndd-Fdd!

  32. BURUNDI BWACU

    Si je devais conseiller aux DD, il faut que les efforts pour organiser et exécuter ces manipulations soient rassemblés pour être dirigés vers les travaux de développement de ce pauvre pays. Ceci serait plus constructif et plus valorisant pour le parti et pour le régime. En fait, ces manipulations, ces agissements combien maladroits, leur sont contre-productifs et érodent leur populisme qu’ils sont entrain de déféndre becs et ongles. Cette “pauvre dame” ne les mènera nulle part, et engager un conflit de la sorte avec l’UPRONA alors qu’ils sont déjà sur une piste glissante avec les autres formations est une démarche suicidaire. Ce ne sont pas les actes malhonnêtes qui rassurent l’électorat,mais les vrais actes tangibles comme le redressement de la situation économique, la mise en place d’une justice pour tous(on ne combat pas une injustice par une autre car les mêmes causes produisent toujours les mêmes effets,…); etc. La mise en place des personnes qu’il faut aux postes qu’il faut…

  33. mascala

    finalement la guerre a l’uprona les burundais on compris que c’est une guerre d’INTERET PERSONNELLE et non pour la nation! MURATORA NEZA MW’ABANTU MWE TUVE MURIYI SODOMA

  34. Nicobry

    Muvyeyi hagarara neza ntugire n akooba aka gato!! Niba bonagukura, nibisunge amategeko. Boba batanakwemera, ntaco ariko nibagikure neza. Ubundi bwo ko bari bakugomwe!! Niwe wigize suppleante de Niyo!! Akuye meza, uca uhaja. Bantu mukomanta, Niyo yasezeye kubukuru bw umugambwe (svp, a la tete) ou il etait secondait par madame. Ntiyiyadukije. I-sentima rike!! Amategeko ariyo!!

  35. Jean

    None Ministre de l´intérieur aravyemera? Jewe nibazako iryo kete atariryo. Concilia ahanuje abana, agahanuza umugabo, ntibomuhanura izo spéculations.
    Ahanuje Déo Nkinahamira ari musaza we, yo musuka. Mugabo ahanuje Léonce Sinzinkayo ariwe musazawe wundi, ntiyobimuhanura.
    Kera yakundana na Mukasi, sinzi nawe ko yobimuhanura, kandi badaherukanye.
    Ubwo n´ubwenge CNDD-FDD yubuye.

  36. RUKUMBI

    Hahahhah amahera y’aba de ntawoyahusha reka nawe ayarye buce abigarama ariko ntasye bwose ayabo araroze yoshaka yorya ivyo yahorako(Concilie)

  37. Nahimana

    Na jewe mbaye nka YAKOBO , tuzirikine iyimpanuro “uwuzokwitega isegenya y’ubumwe nta ntambwe azogira ” a dit ” l’Homme de Mwumba”, le jour de la célébration de l’unité nationale à Isale en province de Bujumbura rural.

  38. Umuphasoni

    Je suis choquee par le sexisme vehicule dans les commentaires des internautes qui sont en general des jeunes instruits….Ego ce n’est pas le bon moment ni le meilleur choix de Madame Concilie mais pourquoi beaucoup l’appelent Mukecuru….je n’ai jamais vu aucun de vous appeler les hommes de l’Uprona des Batama? Et pourtant il y en a plein vous les appelez des banshingantahe…

  39. soleil vugukuri

    Ne tombes pas, je vais te soutenir comme une échelle sous le bananier….hahahah

  40. Mckay

    cette dame qui hallucine!!ni aba dd bagupfumbatishije hanyuma nawe uca wandika ibisohokanywe n’ipepu ??? Genda uri ikigwarudubi!ico womenya co, iciza cama gitsinda ikibi!!!

  41. mahoro

    ivyo bivahe?

  42. Mwiyubare Barundi

    Mbe ndababaze ko muvuga menshi , twomenya gute ko atari imitwe aba porona bashaka gukina ngo ikiringo babahaye kirangire (ya misi 7 bahawe numukuru w’igihugu) badatanze umu 1 ere vice president , kugira bateshe mu ngorane igihugu ko nziko ataco umengo bibabwiye , bamaze kubimenyera kuva kera , ariko ubu jewe mbona bigoye sinkakera , boshaka bokwumvikana hama bagatanga uwo mu candidat kugira bamwemeze . Kuko iyubu boyishoza nabo niyobasiga kabisa , kandi twararushe nintambara , bamwe twazivukiyemwo kandi tuzisaziyemwo . Enda rero tureke ubwo nugenegene , dukore bizima . Nayo ubundi CNDD-FDD muyihora ubusa yemwe , muyireke ishitse programme yayo .
    Habwirwa benshi hakumva bene vyo .

  43. mahoro

    ivyo ubikura he?

  44. Uwubizi

    ça c’ est un non événement.
    D’ ailleurs ubu twibereye mu ngorane z’abarundi benewacu bari mu kangaratete katewe n’imvura none uyo mukecuru atuzanamwo ivyo. Bamureke hanyuma imibonano yatanguye hagati ya Uprona na camp au pouvoir ibandanye.
    Ahubwo nsabe IWACU igende itubwira ico abanyagihugu b’i Burundi cane cane ngaho mu ma quartiers, les jeunes bariko barafasha, na mwebwe nyene mufate des initiatives zo gufasha.
    Jewe naratanguye.
    Hariho groupes zimwe zimwe z’aba jeunes bari en plein action. Ils échangent des messages sur des sites sociaux et commencent à mener des actions concrètes. Ivyo ni vyo dukeneye ko mumenyesha Abarundi.
    N’ abandi musigaye nimurabe ico mwokora.

  45. Vuvuzela

    Namwe nyene ntimumusimbireko ngo mu mutuke. Malgre que je la trouve gauche, elle a peut-etre un point qu’elle veut faire. N’oubliez pas que le tout se joue sur la legalite des actes des uns et des autres.

    Qui etait legalement president de l”Uprona en 2009 (si le retour en arriere est accepte bien sur)?
    Si c’etait Nditije, alors que viennent faire Niyoyankana et Nibigira? Mdame, out ukizambaye.
    Si c’etait Bonaventure et que Nibigira etait son adjointe, et que les textes uprona prevoyaient un remplacement automatique a la presidence du parti peut importe les circonstances du depart du president, alors, laissez-la defendre la legalite.

    Mais dans les circonstances actuelles, il faut vraiment etre tetu, jusqu’auboutiste, avoir un niveau de jugement tres faible.

    Mais elle pourrait aussi etre entrain de servir d’autres interets; par exemple tenter de faire echouer l’entree de l”Uprona au gouvernement (a mon avis un sauvetage a l’unite du parti). Car si dd embarquait dans son projet, l’Uprona reunie sera dans l’opposition et c’est peut-etre ca qui les arrangeraient.

    Je ne crois pas que les dd vont suivre Umuyaga.

  46. Vuvuzela

    Nta kiduga kitamanuka. Canke iyo ndege uvuga ishobora kuba helocoptere kuko yoyo igenda nk’inyoni.

    Biti hwe, uyo mudamu nawe afashwe nibiki? Rabe neza la politique irarwaza no kubari bakomeye.
    Imaginez-vous nkuwo adutwaye!!!!

  47. Irakoze Fabiola

    Jacques Bigirimana na Consilie Nibigira abo bantu bafise amazina asa, bakora bimwe ,ariko kazoza kabo ni kabi kuko ntushobora kugwanya abantu bose ngo ubashobore
    Fnl-Rwasa na Uprona -Nditije bizokwamaho naho Nduwimana yokomeza urugamba go gusambura imigambwe kuko biraboneka ko yakomeje

    Irakoze Fabiola (Fnl-Rwasa ) Londres

  48. Mugabo

    Definitely, the UPRONA members are only united against the interior minister Nduwimana, but they still disunited between them.
    Of course, the show must go on as long as the UPRONA members are still lyin’ that there are united. The show must go on as long as the UPRONA members are still holdin’ a demagogic, hypocritical rhetoric that they are Rwagasore’s, where they are Rwagasore’s betrayers and still betraying our nation.
    As long as the UPRONA members refuse to recognize and confess their treasons they’ve done for 40 years, this malediction of treason will always follow them everywhere forever and ever.
    When it is to do something harm to the nation, like killing the president in 1993, the UPRONA members are of course united. But when it is something good for the nation, they always choose treason or to help the betrayers.

  49. kigingi

    hahaha.je pense que les burundais sont malades!! none nkuyo muntu arondera iki??

  50. ben

    Ah bon!!! Ntaco nsubira kubivugako, reka ndabe iyo bija

  51. Murundi

    Ntibamenyerwa! Kimwe ukwigamba kurengeje abaprona bagize ngo bariganzuye ku butegetsi kurashobora kuba arikwo kuriko kurabagirira ingaruka mbi. Jewe sinababwiye: DD ifise imikenyuro myinshi, opposition nayo ifise umukenyuro umwe: amajambo menshi ku maradiyo

  52. FDN

    IVyataye kuwamazi celui qui était censé avoir des couilles bizoshobora uwo mukecuru GA mwabantu mwe!! Ubwo ntiyari kwihangana basi tukava mukigandaro turimwo …

    Hama Charles Nditije ntasubire gusigura vyinshi yagiriza cndd-fdd, navuge ko Nibigira yahagaritswe mumugambwe birakwiye….ibisigaye nibatunganye congres bashireho inzego, gutyo umukuru w’umugambwe azoba yatowe atange umu candidat muri 1vp. Abarundi twari dukwiy kwibuka umwibutsa: igihe mwabukaranga nari musi y’urujo… Stop mr Onesime nduwi, mwebwe ntanuruhinja mwohenda…. Willy nyamitwe, Tu dis k le president ne fera pas de dialogue, mais selon onesime, les consultations seraient deja enclenchees… Wait and see..

  53. amatora

    imana ya burahamu na isaka na yakobo nibohore igihugu na batware bagitwara

  54. Jacques

    arrete la prostitution abarundi dufise ibindi bitugoye ca mubakenyererarugamba ibibanza biracariyo ntaco wanika amenyo ngaho

  55. Jacques

    Bavyeyi mwavyaye none uyomugore ashaka iki ?? Naje kugarukira ababuze hanyuma politique ayihebe kuko l’avion a déjà décoré sinzi yuko indege usubirahasi kuko ntabwo ari autobus. Mugabo bayita prostitution sinzi yuko bihuye ningene yitwara

  56. kaminuza

    Laboratoire rementanya(LARE) iracafise igitoro ga basha ??

    Erega Onesime yaravuze ko abaporona ataco bapfa, babafisemwo incuti, abavyara, benewabo, ect, ect, n’abahabara!!! ( émission ABADUSERUKIRA)

  57. MAJOS

    akananiye umugabo kananira n’uwundi ariko ko utari umugabo urwo ruzi uriko urisukamwo warwise ikiziba, mupfaso imikenyuro y’urubugu irahinyitse ariko akabindi kabinda akandi kataraza reka turabe ivyawe n’abahuhenze.

  58. MAJOS

    akananiye umugabo kanajira n’uwundi muga ngira ko utari umugabo hari ico ugabije muga aho wisutse muruzi utwita ikiziba, reka dutenyenye turabe murubugu imikenyuro irasumbana ariko ababuguza barateba bakamenya ingene batsindana.

  59. nzobandora

    c’est encore une science pour les politologues à traiter et à etudier pour devenir docteur d’Etat.
    Wait and see.

  60. Ntakamurenga

    Mais chers amis, le visage de cette vieille dame ne garantit absolument pas!! Heureusement ko imana yaduhaye akaja muri politique. Iyo aba umunyagihugu asanzwe, ababanyi biwe ntibokworohewe. Ni anigane rero n’abo, yamara rero bo ni abagabo bazomwereka!!

  61. Mpitabavuma

    Na je ndi Consilie nogira gurtyo. Uprona nta mutware ifise ubu. Vyose biri mukajagari. Et je ne suis pas sûre que le tandem Nditije / Ngayimpenda arrivera à proposer qlqs chose d’ici peu vu les discensions entre les 2 depuis 2009 malgré la fausse réunification. Maintenant c’est le jeu de positionnement pour 2015. Consilie et son équipe peuvent en sortir gagnants aux yeux du droit. Il faut lire et dire le droit vous verrez qu’elle peut mener la danse en l’absence du président Niyoyankana. Il ne faut pas se précipiter pour exclure l’autre en politique. C’est pas si simple. Mettons nos émotions de côté et analysons calmement.

  62. Ndabira ico yamaze?

    Mbega la dame yamaz iki mumbonera

  63. YAKOBO

    Ewe gusara ushaje!!!!cette dame veut se suicider tout simplement en se lançant dans cette voie sans issue

    Mrs et Dames Upronistes ,prennent des stratégies qui s’imposent, les Marabouts du Cndd fdd sont toujours à l’oeuvre pour vous pièger et Nkuru est déterminé pour un 3ème mandat afin de protéger le clan des vautours et la junte des criminels qui l’entourent, mais il ne peut pas réussir par la grace de Dieu, la main puissante de Dieu est plus forte que celle des marabouts
    A Nditije et son comité central , je vous conseillerai de débloquer cette situation et de proposer un nouveau vice président et les ministres pour barrer cette dame qui s’improvise et cela démontre à suffisance que le Cndd fdd veut se venger après l’echec subi sur Niyoyankana et il faut bien surveiller et punir ces ventriotes qui veulent nous plonger encore dans le chao, sachez bien que cette veille dame n’agit pas seule il est téleguidé par un groupe des ventriotes à l’instar de Gaston Sindimwo. Il faut les contrecarrer de tous les cotes.Imihimbiri na bampemuke ndamuke d’après le Prince Rwagasore.

  64. Burundais desilisionnez vous

    Vous avez toujours confiance à vos politiciens comme s’ils pensent à vous. Mais quant es ce que vous ouvrirez vos yeux. Depuis la mort du Prince, nous avons jamais eu de representant visionnaire. La politique est actuellement un ONG ou les chomeurs cherchent de quoi vivre. Concilie a faim, que ce que vous voulez qu’elle face. Mourrir de faim alors qu’elle voit un grenier. Si son coeur ne la lui permette pas, c’est come ca qu’elle a ete eduquée. Mubabarire n’ abandi benshi n’uko.

  65. KABADUGARITSE

    Heraheza! ” … ikica akokize!”

  66. bukuru remeso

    mbega yemwe cosiliya ninde amuhenze ngo adurumbanye. emwe biracamugoye usango arusha ubukomezi NIYOYANKANA. erega iyo umunyamugambwe bamuhagaritse ntibisigura ko abayirukanywe nti KONSIRIYA WEEE REKO GUTA WAKUBA. twara utwo

  67. Burundi

    Yoooooooooh mbega yemwe ninde yahanuye uyo mukecuru? amahera ni mabi basha, aho Ministre nyene yemeye ni yi yumvire neza, mbe umuntu asigaye yitora? turagowe; mbega twebwe aba jeune tuzoshikigwa ryari? sha Madame noguhanurako wogenda ugatwara FOYER D’ACCUEIL yo kuri Saint Michel(abatayizi ni home bita kwa muka Buyoya)nta mugambwe UPRONA woshobora kandi abo baguhenze ntibazoza ku gufasha ndakurahiye.

  68. NDITIJE Ch

    Mwaramenyereye ama coup d’Etat? mbe mwa bapolona mwe ntimumaramara? uwabaroze ntiyakaravye murakarushwa! IPU

  69. bisoro

    Mbe basha abo ba PORONA ntiborindira tukabanza kuva muvy’imvura yateye isibe i Bujumbura hama bakabona kubandanya?

  70. Uwo Mupfasoni birumvikana. ehe raba kuri iyo foto. abandi bamanika butatu n’ukuboko kw’i buryo, nawe akamanika ukubapfu. nico gituma n’ubu yikanguye imisure iza gagurutse!!! Nduwimana arazi ubwnege Mupfasoni. ntasubira kungwa mu mutego!!! Rindira mandat ya Nyakubwahwa Nditije ihere, hanyuma uze turabe ko twogutora.

  71. Bazombanza

    Concilie, inda ndende ihumira rya!

  72. Hamid

    aho bigeze ubu ntikibabaje, biratwenza! Let the show begin!

  73. Mupfaso niwaba uriwe ubu sigihe cugukina ubugenegene turagandaye et la situation yarisanzwe itoroshe reka le pouvoir yumvikane na Uprona Nditije baduhe inzego abagutumye baragusuka.

  74. Ewe nmipfaso niwaba uriwe urateye isoni aho ugire ute igihugu mumanga kandi nivyo isegenya ihejeje kudukorera, reka ntuze le pouvoir na Uprona Nditije babanze bumvikane inzego zikore niwaba ushaka kuba aka marionette rindira gato la situation est dificille ntuhemuke.

  75. Rita NAHIMANA

    Mbega Yemwe concilie aracarondera ubutegetsi jewe nibaza ko yotekereza nibaba bariko baramuhenda jewe nibaza ko porona boyiha abantu bakiri bato bafise ivyiyumviro nayo izo abo bahimvye babaterere kumusozi.

  76. cubahiro patrick

    ariko akenyere abe igikoresho ca cndd_fdd?nibara nukumuca mumugambwe wa Rwagasore.

  77. KABADUGARITSE

    Nditije contre Nibigira! La guerre pour la direction de l’Uprona entre deux hutu. Peut-être qu’on revient à la source, du temps de Mirerekano, Ngendandumwe et Rwagasore et que enfin on aura la paix!

  78. YAKOBO

    Cette Dame est en train de rever, comment elle peut se réclamer présdent du parti alors que meme Niyoyankana a refusé de prendre ce cadeau empoisonné?, elle est manupilée tout simplement par le parti Cndd fdd via Nduwimana? laisse ces magouilles Madame retourner au bercail, et laisser le Cndd fdd sombre seul dans cette démagogie et amalgamme politique, le désordre ne sert à rien, “”uwuzokwitega isegenya y’ubumwe nta ntambwe azogira disait l’homme de Mwumba le jour de la célebration de l’unité nationale à Isale en province de Bujumbura rural,, abandi badasigana bariko basubiza hamwe nawe uriko urasambura. Tu n’as pas honte

  79. Terimbere

    Aaahhhhaaahhhhh!!!!!
    Ndapfuye , ndaguye hasi!!!

  80. polepole MJ

    CNDD FDD ntiheranwa ndakurahiye! ! Mu bashingantahe biranse et maintenant on s’attaque aux côtés qu’on croit faibles (femmes). Bizobasesekana navyo!

  81. Michel

    Gusaza ni bibi sinari nzi ko la brave dame yoguye mu rudubi gurtyo! CNDD-FDD ntiwibaze ngo irakeneye abantu ataco bayishitsa ko kandi yarabonye ahari inguvu. Mugabo urambabaje ingene wadutse nk’umubu mu gihuhusi pe! Ndababaye kuko narakwemera ucigisha. Jewe nibaza ko nimba Niyoyankana yarababariwe, na wewe garuka mu ruhongore uzokwakirwa nta kabuza.

  82. king james

    turagowe noneho twari tuzi ko Uprona twogoroye none uyo mukecuru aratwanikira

  83. Bizimana Jean Paul

    None uyo muhutukazi ashaka iki mu mugambwe wacu. Erega i Burundi hai abagwayi benshi. Yibaza ko aserukira ikiumbere y´´ ibi dinausaures vyacu. Teshwa ute…

  84. Birababaje

    Quelles speculations,
    quelles manipulations,
    quel opportunisme et immaturite!

    Mon pays n’a pas besoin de ca!!!

    Je souffre des informations vehiculees sur mon pays! Merci Iwacu, tu n’as fait que ton devoir d’informer!

  85. Vive le Burundi

    Franchement…après vous allez dire que les DD sont derrière tous les malheurs de l’Uprona. Faux. Ils sont en partie responsable. Mais vous le voyez, les Upronistes n’arrivent déjà pas à s’entendre entre eux. None nkuwo Concilie Nibigira ivyo agize n’ibiki? Entendez-vous! Soit Nditije est le président, soit vous organisez d’autres élections. Arrêtez de faire perdre le temps aux Burundais. Et encore une fois cela prouve qu’il y a encore des divisions au sain de l’Uprona et que leur soit disante union est une union de façade. Merci

  86. misigaro

    hahahhahahhhahahahahaahn biratwenza vy i Burundi

  87. NKundagihugu Prince

    Hihihihihihiiii, aka bakita akamenyo! None ko Nduwimana yasavye UPRONA ngo yitunganye imuhe indongozi z’umugambwe, uyu muntu ga yemwe ni UPRONA yamutanze? Reka gutwarwa n’inda ufise umutima! Umviriza umutima wawe ntube nsumire inda. Bizotekuruka kabisa.

Charte des utilisateurs des forums d'Iwacu

Merci de prendre connaissances de nos règles d'usage avant de publier un commentaire.

Le contenu des commentaires ne doit pas contrevenir aux lois et réglementations en vigueur. Sont notamment illicites les propos racistes, antisémites, diffamatoires ou injurieux, appelant à des divisions ethniques ou régionalistes, divulguant des informations relatives à la vie privée d’une personne, utilisant des œuvres protégées par les droits d’auteur (textes, photos, vidéos…) sans mentionner la source.

Iwacu se réserve le droit de supprimer tout commentaire susceptible de contrevenir à la présente charte, ainsi que tout commentaire hors-sujet, répété plusieurs fois, promotionnel ou grossier. Par ailleurs, tout commentaire écrit en lettres capitales sera supprimé d’office.

Ajouter un commentaire

Votre adresse de messagerie ne sera pas publiée.

A nos chers lecteurs

Nous sommes heureux que vous soyez si nombreux à nous suivre sur le web. Nous avons fait le choix de mettre en accès gratuit une grande partie de nos contenus, mais une information rigoureuse, vérifiée et de qualité n'est pas gratuite. Nous avons besoin de votre soutien pour continuer à vous proposer un journalisme ouvert, pluraliste et indépendant.

Chaque contribution, grande ou petite, permet de nous assurer notre avenir à long terme.

Soutenez Iwacu à partir de seulement 1 euro ou 1 dollar, cela ne prend qu'une minute. Vous pouvez aussi devenir membre du Club des amis d'Iwacu, ce qui vous ouvre un accès illimité à toutes nos archives ainsi qu'à notre magazine dès sa parution au Burundi.

Editorial de la semaine

« J’ai besoin de tous les Burundais »

Léandre Sikuyavuga Commentaires fermés sur « J’ai besoin de tous les Burundais »

L’euphorie de la campagne électorale est terminée. Ce 20 mai, les Burundais ont eu rendez-vous avec les urnes. Enjeu ? Un triple scrutin : présidentiel, législatif et communal. Mais le vote du président, qui gouvernera le pays pour sept ans, semble voler (…)

Les billets d'Antoine Kaburahe

Antoine Kaburahe

Notre Web Radio sur What'App

1 Ajoutez le numéro suivant à votre liste de contacts de votre GSM : + 257 76 002 004

2 Ouvrez l'application WhatsApp et envoyez un message à ce numéro avec votre nom + la mention "abonnement".

3 Il n'y a rien d'autre à faire : nous nous occupons de l'activation de votre compte. Vous commencerez à recevoir nos émissions quotidiennes en direct sur votre smartphone.

Online Users

Total 2 873 users online